۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۵۸

دادستان مرکز گلستان خبر داد؛

عزم دستگاه قضایی برای تعیین وضعیت ۶ روستای داخل سدچایلی مراوه‌تپه

عزم دستگاه قضایی برای تعیین وضعیت ۶ روستای داخل سدچایلی مراوه‌تپه

گرگان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: شرکت آب منطقه ای دو ماه فرصت دارد تا آخرین وضعیت ۶ روستای واقع در کاسه سد چایلی‌ مراوه تپه را مشخص و به بلاتکلیفی ۱۸ ساله آنها پایان دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اسپانلو صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آب منطقه‌ای گلستان دو ماه فرصت دارد تا برای پایان دادن به بلاتلکیفی ۱۸ ساله روستاهای واقع شده در کاسه سد چایلی مراوه تپه اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان افزود: کلنگ ساخت سد چایلی، سال ۸۴ در شهرستان مراوه تپه به زمین شده و قرار بود ۶ روستای واقع شده در کاسه این سد در ازای اختصاص زمین برای اسکان در محل جدید، جابجا شوند که با گذشت ۱۸ سال، سد ساخته نشد و اقدامی هم برای جابجایی اهالی این روستاها انجام نشده است.

وی گفت: در این سال‌ها هم به علت این که این روستاها در طرح جابجایی قرار داشت، خدماتی مانند مجوز ساخت و ساز جدید و انشعاب آب و برق و گاز هم به ساکنان داده نشد که این عمل مخالف صریح قانون بوده و موجبات تضییع حقوق مشروع مردم را فراهم کرده و نقض بارز حقوق عامه محسوب می‌شود

اسپانلو ادامه داد: بر اساس قانون اگر با گذشت پنج سال طرح‌های عمرانی اجرا نشود دولت مکلف است به املاکی که در این طرح‌ها قرار گرفته، دوباره خدمات از جمله مجوزهای ساخت و ساز و انشعاب‌های زیرساختی ارائه کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان افزود: شرکت آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دو ماه فرصت دارند یا برای جابجایی سه هزار ساکن این ۶ روستا اقدام کنند و یا به ساکنان خدمات ارائه دهند و نمی‌توانند به بهانه اجرای طرح مردم را از حقوق اولیه و برخورداری امکانات عادلانه محروم کنند.

کد خبر 5783928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha